A positive feedback oldalán Robert S. Youman vizsgálta az IsoAcoustics GAIA I hangfal izolátorokat.
Nagyon tisztelem az izoláló eszközöket, bár bizonyos figyelmeztetéseket mindig
figyelembe kell venni. Áttekintettem és / vagy rendelkezem a
legegyszerűbbektől a legkifinomultabbakig. Ez magában foglalja a Butcher
Block Acoustics, a Solidsteel, az Adona, a Sound Anchors, a Silent Running
Audio, a Harmonic Resolution Systems, a Rix Rax, a Critical Mass és a Grand
Prix tipusait. Hallottál már róla, de gyakorlatilag mindegyik biztosan
megváltoztatja majd a hangképet jó vagy kevésbé jó irányban. És mint
minden dolog az audio-ban, a kompatibilitás is kritikus lehet.
Ezt szem előtt tartva az IsoAcoustics GAIA I hangsugárzó-izolátorok valami
egészen különlegesek. A tervezés mögött valódi tudomány és logika áll. Az
eredmények azonnali és meglehetősen könnyen azonosíthatók voltak. Nem volt
törés. Nem volt szükség mikro- vagy makro-hangszóró pozicionálásra. A
telepítés és a beállítás mindkét hangszórónál kevesebb, mint 15 percet vett
igénybe. A mérsékelt árú tápkábelnél alacsonyabb áron a rendszerem eredményeit
nehéz volt figyelmen kívül hagyni.
Caveat Emptor
A csúcskategóriás audiotermékek értékelésekor kritikus fontosságú a rendszer
szinergiája és a személyes ízlés. Ez az áttekintés szubjektív
követelményeimen, hallásomon, sajátos rendszer konfigurációmon és
zeneszobám akusztikáján alapul. Ez a kombináció csak egy adatpont a sok
közül, amelyek léteznek ezekhez az összetevőkhöz. Kérjük, vegye figyelembe
észrevételeimet és elemzéseimet.
Felülvizsgálati rendszer
Hozzáadtam az teljes készülék listámat és a zeneszobám leírását, amit az eredeti cikkben a cím alatt a nevemre kattintva megnézhet.
Tervezés
E felülvizsgálat célját tartsuk meglehetősen egyszerűnek. Az egész internet tele vannak fehér papírokkal, amelyek különböző nézőpontokról és betekintésről szólnak az elszigeteltségről, de alapvetően a rezgéshez és annak kezeléséhez vezetnek. A rezgés pozitívabb módon történő kiküszöbölése vagy akár csak szabályozása lehetővé teszi a berendezés megfelelő működését és magasabb szintű teljesítményét. Ide tartoznak a hangszórók, erősítők, lemezjátszók, DAC-k, CD / SACD lejátszók és még sok minden más. Egyébként az IsoAcoustics szinte minden készülékre kínál megoldást.
Ahelyett, hogy megpróbálná átfogalmazni azt, amit a GAIA I hangszóró-izolátorok állítólag nyújtanak, kérjük, olvassa el az alábbi három legfontosabb pontot, amelyeket közvetlenül az IsoAcoustics webhelyéről vettünk át. Ez segít jobban megérteni a tervezési lehetőségeket és a legfontosabb célokat. Ide tartoznak a hallgatási helyzetről, az alátámasztó felületekről és a belső reflexiókról szóló állítások.
- A GAIA izolátorokba beépítik az IsoAcoustics szabadalmaztatott kialakítását, hogy magas fokú hangsugárzó elszigetelést biztosítsanak, ellenállva az oldalirányú mozgásnak és rezgéseknek, valamint hogy fenntartsák a pontosságot és a hallgatási pozícióhoz igazodást.
- Az izolátorok kezelik a hangszóró energiáját, hogy csökkentsék a tartófelületen visszaható rezgéseket, hogy kiküszöböljék a disszonáns hangokat a hallgatási területen vagy a helyiségekhez csatlakozáskor.
- A belső visszaverődések olyan rezgések, amelyek visszatükröződnek a hangszóró szekrényébe, ami elmaszatolja a hangképet. A maszatolás az artefaktumok eredménye, amelyek visszatükröződnek a hangszóróba, és amikor mindkét csatornán replikálódnak, észlelik, hogy középen vannak, ami a sztereó kép összeomlását és kétdimenzióssá válását eredményezi. Az IsoAcoustics izolátorok csökkentik a belső visszaverődést, hogy kiküszöböljék a maszatolást. Az eredmény a természetes térhangzás nyitott sztereó képe.
A hangszórók méretétől és súlyától függően háromféle GAIA modell érhető el. Az itt áttekintett GAIA I leválasztók 120 és 220 font (54-100 kg) közötti hangfal terhelésre vonatkoznak. Mindegyik megmunkált fémből készül, háromrétegű kialakítással, amely három érintkezési pontot és maximális elszigetelést biztosít. Mindegyik egység alja gumilapot használ a kemény felületekkel való érintkezéshez. További vastag szőnyegekhez használható tüske tartozék áll rendelkezésre.
A GAIA I 599 dollárért kapható (négy darabos készlet), és egy elegáns kialakítású reteszes tároló dobozban szállítják. A készlet tartalmaz még egy kis csavarkulcsot, háromféle menetméretet (M8, M6 és ¼”-20”), valamint a megfelelő felszereléshez megfelelő, recézett anyákat. Az IsoAcoustics webhelyen kiváló eszközkészlet található, számos nagyon informatív videóval és kiterjedt GYIK listával, amelyek segítenek az összeszerelésben és a telepítésben. Számos hangsugárzó modell online listája is található. Ezen felül az IsoAcoustics munkatársai segítenek megtalálni a megfelelő konfigurációt és megoldást, ha lehetséges, ha a hangsugárzó nincs felsorolva.
A GAIA-szigetelők tervezésével és kivitelezésével kapcsolatos minden első osztályú. Haboztam használni a "lábak" szót ebben az áttekintésben, mivel ezek az eszközök sokkal innovatívabbak és kifinomultabbak, mint amire ez a szó utal. Esztétikai szempontból (amelyről tudom, hogy mindig szubjektív), a GAIA-k nem kevesebb, mint a hangszórók kinézetének javítása. Csak egy példaként tekintse meg az alábbi képet egy pár Focal hangszóróról. Még a tárolódoboz is nagyon jól mutat a dohányzóasztalon, a bőrhöz kötött klasszikus könyvgyűjtemény mellett.
Egy utolsó megjegyzés a tervezéshez. Azok számára, akik esetleg mélyebbre kívánnak merülni a tudományban, kérjük, olvassa el az IsoAcoustics webhelyet, ahol meglehetősen részletes leírást talál a kanadai Nemzeti Kutatási Tanácsban végzett vizsgálatokról. Ez magában foglal néhány nagyon érdekes adatot, amelyek egy lézer-vibrométer és anechoikus kamra analízist használnak a GAIA és a tüske összehasonlításához. Erről többet ITT talál.
Hang
Nehéz nem túlbecsülni a GAIA hatékonyságát a rendszeremben, amely magában foglalja a Sonus Faber Stradivari hangszórókat. Saját benyomásaimon túl a feleségem ott volt a meghallgatás minden lépésében, beleértve a közvetlen összehasonlítást. Megdöbbentő volt. Azok a barátaim, akik jól ismerik a rendszeremet, és nem figyelmeztettem őket előre, a hangminőség változását azonnal észrevették, amint meghallották a tű leejtését vagy a DAC beindulását. Csendesen kuncogtam magamban, valahányszor megláttam valakit a hallgatószéken gyorsan előrehajolva reagálni, vagy amikor a szemük meglepetten felcsillan. Ez a nyílt reakció meglehetősen elterjedtté és normálissá vált.
Mit hallottunk mindannyian? Minden frekvencián világosság és a torzítás hiányzott, ami korábban nem tűnt lehetségesnek. A hangszínpadot tovább terjesztették minden irányba, és a képek szinte kísértetiesek voltak a méret és a részletesség szempontjából. A basszus sokkal rétegesebb és meghatározottabb volt. Igen, ezeket a szavakat használom a basszus előadás leírására, ami ritkán megfelelő. Ezeknek a változóknak más összetevőkből származó fejlesztéseit tapasztaltam.
A Sonus Faber Stradivarik a gazdag és szinte csokoládé jellegű bemutatásukról ismertek. A GAIA-k képesek voltak levetkőzni a túlzott melegség egy rétegét, és továbbra is otthagyták ezeket a hangszórókat a megfelelő harmonikusokkal és zeneiséggel. Nem azt mondom, hogy a GAIA-k átalakítják ezt a klasszikus Sonus Faber hangot valami visszhangosabbá, mint egy Magico Q7 (ami több mint egy évig volt házamban). A szónok igazi karaktere megmaradt, de most az előadás sokkal kötetlenebb és leleplezőbb, és sokkal szórakoztatóbb volt!
Zene
The Doors, The Doors (45 RPM LP)
A The Doors 45 RPM-es LP-t hallgatom az Analóg Productions 45 RPM Box Set kiadásból. Mindig volt némi vita arról a nyomásról, hogy az eredeti mester szalagokról származik-e, vagy valamilyen más variációról a sérülés vagy az elveszett archívumok miatt. Meghallgattam az utolsó "The End" című számot, több mint egy tucatnyi kiadványon keresztül, beleértve az eredeti nyomásokat és a filmzenéket. A GAIA-k használatával soha nem hangzott jobban. Hallgatószobám épp egy új megtalált levegő- és hangulati szinttel telt meg, és egészben elnyelt. A gitár és az orgona kísértetiesebben vannak jelen és kifejezőbbek. A dob ütése és mennydörgése a finálé alatt mocorgásra késztet. Izgalmas dolgok!
Egy másik remek 45 RPM-os Analóg Productions lemez (The Miles Davis Quintet - The Great Prestige Recordings), ez a nyomás mindig is személyes viszonyítási alap volt egy mono felvételhez. Most van valami még vonzóbb és kifejezőbb. Kedvenc számomon, az "Oleo" -on a hangszín még szélesebb és mélyebb - ami még a legelkötelezettebb mono rajongókat is meglepheti. Miles és elnémított trombitája számos rendszer számára kihívást jelenthet, de itt gyönyörűen visszaadja rendszer. Coltrane szinte az arcodon van, és bezárva áll előtted. A zongora mindig halványan és távolinak hangzott ezen a felvételen, de most hangsúlyosabb és reálisabb. A GAIA-k jelentős különbséget jelentenek.
Beethoven Violin Sonata in G Major, Op. 96, Abel & Steinberg (Qobuz FLAC 24-bit/176.4kHz)
Eredetileg a néhai David Wilson készítette és rögzítette a Wilson Audiophile kiadón, ez az egyszerűen felvett kamarazenei felvétel abszolút gyöngyszem. David Abel hegedűn és Julie Steinberg zongorán csodálatosan mutatják be, és az érzelem csak gyönyörűen és szelíden árad. Mindkét eszköz hangereje és hangszíne észrevehető. Úgy tűnik, hogy mindegyik háromdimenziós térben lebeg, mivel mindkét eszköz összetett harmonikus szerkezete gyönyörűen reprodukálható. Meg lehet szeretni egy kis akusztikus együttes zenéjét, ha megfelelően rögzítik.
Végső gondolatok
Az IsoAcoustic GAIA I hangfal izolátorokat egyszerű ajánlani. Kiváló illeszkedés és kivitel a jellemzőjük. Egyszerű összeszerelni és felszerelni. Kiváló az ügyfélszolgálat. Magas érték. Hatalmas potenciál és teljesítmény. Ha új hangfalpárra vagy más típusú frissítésekre vágynék, először megnézném ezeket a mérnöki dinamit kis ékszereit! Még ha általában elégedett is lennék a rendszeremmel, érdemes megtenni az erőfeszítéseket, hogy elérjem és értékeljem, mi lehet még jobb. Újabb korai jelölt a 2021-es Positive Feedback írók díjára!