Pro-Ject The Classic lemezjátszó - A szegény ember Linn-je
Dicsőségesen megtervezett lemezjátszó, de nem egészen egy modern
klasszikus írja tesztjében a
What Hi-Fi
a Pro-Ject The Classic lemezjátszóról.
Ha bármilyen más korszakból fogsz hifi-inspirációt meríteni, akkor az 1960-as
és 70-es éveknél kevésbé tudunk jobbat kitalálni. Egyszerűen sokan gondolják,
hogy egy lemezjátszónak így kell kinéznie.
A szálcsiszolt fém fedőlap egy fa lábazatba merül, a vastag lemeztányér,
amely a vázra támaszkodik a Classic számára gyártott hangkarral, a Pro-Ject
Classic őszintén szólva gyönyörű.
A kialakítás azonban nem csak annyiban rejlik, hogy egyszerűen nyálcsorgatásra
készteti a hifi rajongókat.
Építés és funkciók
A Pro-Ject szerint a lemezjátszó kétrétegű kialakítása segít az alváz elkülönítésében és a fedélzet különböző részei közötti interferencia csökkentésében.
Ez gyakorlatilag leválasztja az amúgy is alacsony zajszintű váltóáramú motor és a fő lábazat potenciális rezonanciáit a lemeztányér fő csapágyáról és hangkarról.
Az elkülönítést hat TPE (Thermo Plastic Elastomers) csillapító golyó biztosítja, egy olyan anyagcsalád, amely meghatározott frekvenciákon rezonanciák tompítására hangolható.
A Pro-Ject szerint az általa használt TPE-t kifejezetten az anyaghoz és a frekvenciatartományhoz tervezték, amelyet csillapítania kell.
És a felső talpazatnak nyújtott felfüggesztés nem az egyetlen hely, ahol a TPE-t találja. Ez az öntött alumínium lemeztányér is részesül az ilyen csillapításból.
Van néhány, amely az ellensúlyt is díszíti, amely hozzásimul az újonnan tervezett hangkarhoz.
A hangkar carbon és alumínium szendvicsből készül. Bármennyire is nem tetszik, a Pro-Ject szerint az előbbi segíti a merevséget és a sebességet, az utóbbi pedig a csillapítást.
A kar csapágyszerkezetének célja az, hogy rendkívül alacsony súrlódással mozogjon, és nagy gondot fordítanak arra, hogy a hangkar vezetéke ne korlátozza a kar mozgásszabadságát.
Természetesen mindig arra ösztönöznénk Önt, hogy fektessen be a lemezjátszó megfelelő támogatásába - különösen, egy megfelelő phono előerősítő hozzáadásával, ha a The Classic fejlesztésre költenek.
A Pro-Ject minden tőle telhetően megpróbál segíteni a kompromisszumra hajlandóaknak abban a tekintetben, hogy csillapító, állítható magasságú lábakat használ. Ha bármilyen kritika érte a Pro-Ject kialakítását, az nem a szorgalom hiányát érinti a felfüggesztés vagy a csillapítás terén.
Ez egy-két plusz lépést jelent a beállítással kapcsolatban. Az szíj és a lemeztányér felszerelésén kívül el kell távolítania néhány csavart a felső lábazattól, rá kell helyezni, majd a kívánt magasságra kell állítani ezeket a lábakat. Bár a valóságban ki tiltakozhatna, ha megkérik, hogy kezeljen ilyen szép készüléket?
És végül dönthet úgy, hogy a saját maga választja meg a hangszedőt. A Classic Ortofon 2M ezüst mozgó mágneses kazettával van felszerelve - a 2M ezüst tekercsekkel ellátott változata, amelyet kizárólag a Pro-Ject számára terveztek.
Hangszedő nélkül is kapható, és ennek következtében a vállalat kérésre ellensúlyokat kínál a 25 g-os hangszedőkig - így van némi mozgástere, ha úgy dönt, hogy frissít vagy valami másra vágyik.
Tesztelt készülékben azonban a 2M Silver készen áll, így nincs szükség telepítésre, mielőtt elkezdhetnénk játszani a Radiohead In Rainbows című művét.
A gyártó logója csak a porvédőn található, de a tervezőjével kapcsolatos esetleges kétértelműségeket biztosan eloszlatják, amint bárki meghallja a 15 Step nyitott feldolgozott ritmusait, amelyet a Pro-Ject által már ismert hanggal szállítottak .
Hang
Nehéz feladat, hogy ezen az áron találjon egy teljesebb lemezjátszót, vagy olyant, mint a Classic, amely jelentős jobban szóljon.
Látszólag nem kell bemelegítés ahhoz, hogy ezeket a ritmusokat pompázva szállítsuk, de ez a lelkesedés és test nem a finomság rovására megy, és nem rontja el a Pro-Ject azon képességét, hogy a legtöbb tesztet is megszervezze.
Mire a textúrák teljes öttagú zenekarrá nőtték magunkat, és megfelelően be vagyunk állítva az albumba, inkább élvezzük az előadást, mint hogy futólag izgulnánk.
Ez a test és a tipikus Pro-Ject melegség stabilitást és barátságos fényt kölcsönöz Thom Yorke énekének. Vékonyan hangozhat néhány vérszegényebb hangzású terméken, amelyet teszteltünk, de itt nincs veszély.
Minden bizonnyal kedvező mennyiségű tartalom van a mixben, és olyan elemek, mint az All I Need kulcsos basszus motívuma, elegendőek ahhoz, hogy hullámokat képezzenek a teáscsészében. De a Classic-nak még mindig sikerül egyensúlyt tartania.
Összességében halkabb a hangzása, mint a szinte digitálisan hangzó Clearaudio Concepté - amit ebben a szektorban le kell győzni -, de egyik frekvencia javára sem lépi túl az egyensúlyt.
A kategória vezetőnek azonban ott a helye, ahol a részletek elvesznek - az a fajta tér és betekintés, valamint a The Classic szórakoztató tényezője tagadhatatlanul kiváló, sokkal mélyebb hallgatást tesz lehetővé.
Nem szeretnénk, ha a Pro-Ject eltekintene saját szonikus karakterétől a hideg elemzés mellett - mondhatni, egy darab karaktere sokkal fontosabb, mint a bonyolult részlet -, de főleg, ha a Concept egy rivális, amely így képes ügyesen szállítani mindkettőt, csak még egy kicsit többre vágyunk a pénzünkért.
Ítélet
A valóságban nincs olyan, hogy kompromisszumok nélküli hifi komponens - egyesek egyszerűen kevesebbre kényszerítik a hallgatót, mint mások. A kompromisszumok közül melyiket és hányat hajlandó megkötni.
Sokak számára a részletesség és a kimeneti pontosság terén tapasztalható szerény hiányosságok rendkívül keveset fognak jelentenek, ha egyszer a The Classic dicsőségesen telt és meleg hangzását állítják be.
Talán nem egészen modern klasszikus. De biztosan nem fáradnánk el látványától, ha a szobánkban látnánk.
ÍTÉLETÜNK
A tehetség és a szépség ritka kombináció - nagyon kevesen rendelkeznek mindkettővel. De a Pro-Ject The Classic-ban rengeteg van.
+
Testes hang, sok energiával és lendülettel Jó dinamikát és tisztességes időzítést Rugalmas a hangszedő párosítás szempontjából
-
Hiányzó részletek és pontosság a kategória elsőkhöz képest