Nálunk még újdonságok a Phasemation MC hangszedői, Anthony Kershaw az Audiophilia oldalán már tesztelte PP-300 MC hangszedőt.
A japán Phasemation 1970-ben kezdte meg működését Kyodo Denshi System néven. A cég neve 2002-ben Phase Tech-re változott, és 2010 végén a Phasemation-re alakult át. Hasonlóan a brit SME és más precíziós analóg vállalatokhoz, a Kyodo is jövedelmezőbb technológiával kereste ténylegesen a pénzét. Ebben az esetben ez mérőeszközök fejlesztése az IT-ipar számára. A cég vezérigazgatója egy audiofil.
Egy évtizeddel ezelőtt ismertem meg a céget, miután röviden meghallgattam különböző Phase Tech hangszedőket. A társaság egyre nagyobb teret hódított az előzetes értesítésekben; rengetegen zsibonganak az analóg fórumokon. Valójában csodálatosak voltak reális áron. A helyi kereskedőm esélyt adott nekik.
Bár a vállalat csaknem ötven éve létezik, legújabb hírnevét a japán audiofileknek és az ezoterikus vinyl rajongóknak köszönheti. A hangszedők mellett nagyon drága, szép külsejű csöves erősítőket és phono előerősítőket gyártanak.
A Phasemation webhelye (azt hiszem, az eredeti japán nyelvről fordította a Google Translator - olvassa el jól, és meg fogja érteni, mire gondolok) így írja le a vállalat legújabb névválasztását: Az új "Phasemation" szót a „Fázis” és „Információ” kombinációból alkották. A csatornák közötti fázisjellemzők nagyon fontos elemek a két (jobb és bal) csatorna által játszott sztereó színpadi érzés kifejezéséhez ; ezt fejezik ki a márkanév.
Mivel alig van szó a Phasemation hangszedőkről az interneten, csak a cég honlapján, feltételezem, hogy ez az első hivatalos áttekintés. A Phasemation sorozat következőjét, a 3500 dolláros PP-1000-t kértem, szintén felülvizsgálatra.
Az észak-amerikai forgalmazó nagyon lelkes volt a Phasemation hangszedők iránt. Többször elfogyott, amikor a hangszedőket a Phase Tech név alatt forgalmazta. Mint ilyen, nagyon örült, hogy 1799 dollárért (jelenleg 1550 €) szállította nekem a „belépő szintű” PP-300-at. A csomagolás, mint láthatja, első osztályú.
Beállítás
Válogatós. Türelem. Technika. Ez a három szó jutott eszembe, amikor beállítottam ezt a fényes, sötétbarna drágakövet (reklámfelvételek - lásd a felső képet - feketének tűnik).
Nem volt probléma a hangszedő specifikációinak illesztése a Rega mesteri RB2000 hangkarhoz. Az Ortofon mérőeszközök (szögmérő és DS-1 Digital Stylus Force Gauge) csatlakoztatása után a finombeállítás percekig tartott. De ha a headshellhez rögzíti, akkor ügyeskedhet az ujjaival, hogy az apró anyákat a helyükre tegye (az alábbi fotó hatalmasnak mutatja; nem azok).
Hívtam a haveromat, Jody Hicksont - az analóg beállítás tálentumát - hihetetlenül hasznos volt. Elmagyarázta: neked (esetemben ugyanolyan rendkívüli feleségemnek) mozgatnod kell az anyákat mindkét oldalon a mélyedésekbe, be kell csíptetned őket, másrészt imbuszkulccsal be kell csavarni a mellékelt csavarokat. Miután elmagyarázta, könnyűnek tűnhet, de ha nehézségei vannak, vegye fel a kapcsolatot a kereskedővel.
Specifikációk
A PP-300 behelyezése után megbocsátó patron. Annak ellenére, hogy meglehetősen alacsony 0,28 mV kimeneti feszültséggel rendelkezik, a standard Jeff Rowland Continuum S2 integrált erősítőm MM / MC Phono Board-ját könnyen meghajtotta.
Szinte az összes varázsát azonnal hallani fogja de néhány órányi játékidő enyhíti a torlódást a felső középtartományban.
A nyomkövető erő 1,7 és 2,0 gramm között állítható be. Én 1,9-re állítottam. Bór konzolos a gyémánttű és a testét Duraluminból készítik. Bármi is legyen, a Phasemation fényesnek és drágának tűnik.
Hang
A hang általános minősége - képes széles és mély hangszakaszokat közvetíteni, szoros képalkotást és vokális / instrumentális timbrális pontosságot ábrázolni - arányos volt más finom hangszedőkkel, amelyeket már hosszan hallottam, vagy amelyek hasonló áron voltak. A Rega Research Apheta 2 (kicsit drágább) és az Ortofon MC Cadenza Red Phono hangszedő (névleges áron), köztük a főnök. Mindegyik elhozza a saját történetét, mindkettőnek jelentős zenei értéke van.
A felajánlott összehasonlításokhoz hasonlóan a Phasemation is nagyon kifinomult, alacsony zajszinttel és az oktávok gyönyörű egyensúlyával rendelkezik. És függetlenül attól, hogy melyik repertoárt részesíti előnyben, a 300 sokat nyújt Önnek, amit keres, kiváló „jelenlét érzetet” és zenei közvetlenséget kínál.
A Rega magas hangereje - nagy erőssége - még egy kicsit szikrázik, és az Ortofon a hangszeres szétválasztásban (nem képalkotásban) kissé jobb japán társánál.
Basszus? Az Apheta 2 basszusai gyengédek lehetnek, túl sok viktoriánus hölgy és nem elég a Sex Pistols. A Cadenza Red nem csap le, mint a drágább modellek. De a 300-as basszus kiválóan meghatározott. Nincs puffadás.
Két Classic Records újrakiadás segített megerősíteni a gyanúmat. Sosztakovics 1. szimfóniája (LSO / Martinon / LSC RCA), a Kingsway remekműve, földalatti basszussal rendelkezik a London Transport gördülőállomány jóvoltából. Hallottam hangosan és rosszul meghatározottan. Ezenkívül nagyon halk, de koncentráltabb a hangzás. Ez kiemelkedő volt - feszes és nagyon könnyen hallható. A legjobb lejátszások között. És a nagyon alacsony, pp basszus a Reiner Sound Ravel Rhapsodie Espagnole mvt2 végén kiváló felbontású. Nagyon finom számadás.
A Prosaic klasszikus albumai, amelyek legendásnál kisebb nyomással rendelkeznek, mint például a Philips és a DGG, nagyon jól hangzottak, de nem jobbak, mint egy tucat más hangszedővel hallgatva. Egy átlagos lemez átlagosnak fog hangzani. A PP-300 nem varázslatos lövedék. De ha van minőségi információ, akkor színesben fogja hallani.
Az alacsony szintű információ-visszaadás látványos egy ilyen ésszerű árú patron esetében, jobb, mint a Rega és az Ortofon egyaránt. Még jobb, mint a drágább Clearaudio patronok, amiket kipróbáltam (pl. Concerto).
A remek meghatározás miatt rengeteg, eddig számomra ismeretlen információt hallottam, különösen az ütős hangszereknél. Előfordul, hogy a hallatlan hangszerek a 300-on keresztül világossá váltak. A szekció másik játékosa egyszerűen túl hangos volt ahhoz, hogy kisebb hangszedők megfejteni tudják az alapul szolgáló, összetett hangokat.
Imádtam, ahogy a Phasemation zsigeri energiát adott át az előadásokon. A fafúvóknak van egy „stretto” szakaszuk, amely egy hosszú crescendóban pp- ről ff- re mozog felfelé a korábban említett Sosztakovics nyitó tételében. Több százszor hallottam, soha nem éreztem a játékosoktól érkező energiát, amikor fokozták hangjukat a megfelelő „stretto” hatás elérése érdekében.
Amikor az energiaszint „észrevesz engem” szinten volt, például a Led Zeppelin Whole Lotta Love nyitánya a Led Zeppelin II-ről , a hangszedő örömmel rengette az éjszakát. A makrodinamika a 300-nál nem kérdés. Játsszon olyan hangosan, amennyit erősítője, füle és szomszédja megenged.
Ahol a PP-300 ára elmondja a meséjét, áttetszőséggel és finomsággal rendelkezik. Az alacsony szintű információ-visszaadás kiemelkedő, de a drágább hangszedők a legszebb, áttetsző fényt vetik a csendes rétegekre. Mint ilyen, a középtartomány kissé „vastagabb”, mint a legjobbaktól hallani fogja.
Összegzés
Nagyon lenyűgözött a PP-300. Csodálatosnak tűnik, amely jóval meghaladja az 1799 dolláros (jelenleg 1550 €) árat (de teljes egyensúlyban van a felső oktávokkal), információt szerez és zenei energiát tárol, mint egy démon, és nagyon kifinomult zenei szellemű. Audiofil, zenei és értékbeli szempontból ez egy ellenállhatatlan alku. Nagyon ajánlott.