A Budapest Audio Expon jártunk 2024.10.05.

               

2021. július 14., szerda

Phasemation PP-2000 MC hangszedő - Ez a hangszedő egy kézzel készített műtárgy

A Phasemation PP-2000 MC hangszedő a cég jelenlegi zászlóshajója. Anthony Kershaw az Audiophilia oldalán a PP-300-as (itt elolvashatod) után ezt is meghallgatta.



A Phasemation PP-300 hangszedő felülvizsgálatának újbóli átolvasása hasznos lehet a vállalatról szóló információknak és filozófiájának megismerésében. Néhány nagyon kellemes hónapot töltöttem a japán csúcskategóriás vállalat gyönyörű kis gyöngyszemének hallgatásával és írásával.

A tavasz itt az Audiophiliánál a hangszedők szezonja volt - átnéztem a Shelter 501 III MC Phono Cartridge-t (egy másik japán gyöngyszem), valamint a PP-300-at. Most Phasemation a legjobb, 6000 USD (jelenleg €4400) a PP-2000. 

A sokkal olcsóbb (1799 dolláros [jelenleg €1550]) PP-300 hangja rendkívül dinamikus, nagyon kifinomult, de nem volt annyira „buja”, mint a színes (nem színezett) és hasonló árú 501 III. Leírtam, hogy a Phasemation kissé „szétszórtabb”, mint a Shelter, de amikor a lökdösődnek - ha a kettő közül csak az egyik lehetne az enyém -, akkor a 300-as lenne a választásom. Egy hajszállal. 

Egy ideig a Phasemation zászlóshajója a PP-1000 volt, amelynek felülvizsgálatát tervezték. Ezután a Jokohamai fiúk 1000-rel feljebb tették az alapott, és elkészítették az új zászlóshajót, a PP-2000-t. Tartsa vissza azt a PP-1000 szállítmányt. Csak a legjobbat az olvasóink számára. gy a PP-2000 nem sokkal a lemondás és az új kérés után megjelent a szerkesztőségben.

Csomagolva, mint minden Phasemation csomagolása, a legszebb fa ékszerdoboz-szerű tokban, figyelemre méltóan hasonlít a PP-300-ra, belseje dúralumíniummal burkolva.


A PP-1000 és a PP-2000 közötti különbségek a mágneses áramkörben és a rezgőrendszerben találhatók. A termékinformációk japán-angol fordítással történő dekódolásának megkísérlése a cég weboldalán nagyszerű dolog. A japán Coles jegyzetek:

Úgy döntöttünk, hogy újra megvizsgáljuk a PP-1000 mágneses áramköreit. Miután a Permendur mágneses anyag marad, a mágnesvázat új formában alakítjuk ki. Ennek köszönhetően kiváló alakot érünk el, amely a mágneses térnek még nagyobb hatékonysággal és egyenletességgel rendelkezik. Megnövelt teljesítményt értünk el a rezgőrendszer súlyának növelése nélkül.

A rezgőrendszert újonnan terveztük annak érdekében, hogy a lehető legjobb egyensúlyt tudja elérni a hangminőség terén. A nagyon kicsi hang reprodukálhatósága tovább javul, mivel a csillapító anyagot a kiválasztott csillapító anyagra cserélték, és a csillapítási jellemzőket újonnan terveztük; ezáltal még a légköri érzést is képes reprodukálni.


A PP-2000-es megtartja a PP-1000-es elektromágnes tekercset, a tiszta vas tekercs orsót és a 6N oxigénmentes rézhuzalból és egy bór konzolt. A hangszedő tömege 14,3 g! Erről később. 

A követés 1,7–2,0 g, 0,3 mV kimenettel. A tű gyémánt (0,03 × 0,003 mm görbülettel).

A hangszedő beállítása a Rega RB2000 hangkaron ( Rega RP10 lemezjátszó ) problémás volt, és fel kellett hívni Jody Hickson ász beállító emberünket. Ha a hangszedő súlya 14,3 g (3,2 grammal nehezebb a PP-300-nál és 6 grammal nehezebb, mint a Shelter III - mindkettő könnyen beállítható az RB2000-nél), és a Rega volfrám ellensúlya bizonytalanul lóg le a karcső hátuljáról, az átkozott dolog nem akart 2,0 g alá menni, ahogy azt az Ortofon Digital Stylus Gauge mérőműszerrel mértem. Valójában 4,0 g-ig és afölött is követte a nyomvonalat. Ha nem tudtuk volna megoldani, akkor nem lett volna esélyünk a tesztre.


Hickson azt javasolta, hogy a Rega VTF-jének tárcsa rugóját 1-re vagy annál kevesebbre egyen állítva, hogy segítsen nyomon követni az ellensúlyt. Ez bevált, de a bennem élő purista a VTF tárcsát 1,75-re állítja, hogy megfeleljen a gyártó javaslatainak. Ennek ellenére rengeteg internetes anekdota található a Rega VTF tárcsa beállításairól. A VTF jelölések 0 és 3 között vannak, a 0 adja a legnagyobb nyomkövető erőt, 3-ig haladva a rugóerőt teljesen eltávolíthatja.

Egyes audiofilek teljesen eltávolítják a rugóterhelést, mivel azt mondják, hogy bármilyen torzió hozzáadódik a rugóhoz, a kart „színezi”. Ebben nem vagyok biztos, és nem vagyok szakértő, de a VTF feltöltése segített. 2,0 nyomkövető erőt sikerült elérni, ha nem is a legelegánsabban. 

Az áttekintéshez a Jeff Rowland Continuum S2 integrált erősítőjéhez tartozó szabványos és meglehetősen olcsó MC kártyát használtam. A PP-2000 hangszedőt a Sutherland Engineering Duo Phono Stage és a Paradox Pulse Phono 70 Phono Stage következő tesztjeihez fogom használni. Arra számítok, hogy mindkettő javítani fogja a PP-2000 amúgy is kivételes minőségét.

Hang 


A hangszedő új volt, így körülbelül 30 órán keresztül lazán játszottam. A PP-300-hoz hasonlóan a benne rejlő tulajdonságokat azonnal meghallatszottak. 

Körülbelül 30 óra elteltével még több finomítás hallatszott. A furcsa frekvenciájú kiabálás eltűnt, és a basszus megerősödött. 

A ragyogóan kézzel készített hangszedő hangzásának valódi lényegét, ami a PP-2000-nek bizonyára van, szinte lehetetlen prózában leírni egy napszámos audio újságírótól. Persze, a mikrodinamika, a makrodinamika, a gyönyörű hangszeres és vokális hangszín stb. De ezek a tételek megtalálhatók a legtöbb kompetens mozgó tekercs hangszedőn. Ez a finomság, az árnyalat, ahol jobb, drágább hangszedők ütik meg olcsóbb társaikat. Itt találhatók a zenei gyomnövényben a leírás nehézségei. 

A nagyszerű hangszedőkkel szerzett tapasztalataim teljes zenei elmerüléssel és egyidejű hangzásbeli simogatással járnak. Képzelje el a legkíméletesebb érzéki érintést. Nagyszerű hangszedők teszik ezt a hallgatók szívére és lelkére. Számos hangszedő felizgatott, sokan megérintettek, de kevesen tették közzé az igazi árnyalatot és finomságot, amely megtalálható az akkordhangzásban, a vonós hangszerek harmonikusaiban, a tökéletesen rétegzett hangszerelésben, valamint a zeneszerzők és tolmácsának szándékainak érzelmi hatásában. Ezeket a dolgokat szinte soha nem hallják olyan tökéletes mozgó tekercsekből. 

Az olyan zongorakísérő akkordok súlyát, amelyek ff , f , mf , p jelöléssel vannak ellátva , és amelyeket gyorsan egymás után játszanak például egy ömlengő hegedűszólista alatt, olyan nehéz megismételni digitálisan, mozgó mágneses hangszedőkön és az olcsóbb mozgó tekercseseken. Mégis, olyan remekműveken, mint a Phasemation PP-2000, a Grado Labs Statement v2 Cartridge  és a Clearaudio Titanium Moving Coil Phono Cartridge, a kísérő zenei szándéka (és esetleg technikájának szeszélyei vagy korlátai) teljes dicsőségében hallatszanak. Semmi sem hiányzik, egyetlen érzelem sem marad felfedezetlen.  

Természetesen a basszus mennydörgő és földalatti. Természetesen a közepek gyönyörűek. Természetesen a magas hangszín érintetlen, irányított és a mennybe kerül. És az összes hangfekvés zökkenőmentesen kapcsolódik egymáshoz. Teljes a zenei anyag. Ez a hangszedő egy kézzel készített műtárgy, 6000 dollárba (€4400) kerül. Tehát meg kell tennie ezeket a dolgokat. Ezért az audiofilek spórolnak és spórolnak, hogy a lehető legjobban kihasználják az analóg világot. És a Phasemation PP-2000 ebben a bajnokságban szerepel. 

Ha észrevetted, nem említettem egy adott számot vagy darabot a zenei pont hangsúlyozására. Szeretek arról írni, amit hallgatok, és mesélni róla. De most az egyszer meg akartam próbálni, hogy díszítés és kitömés nélkül, egyszerű angol nyelven fejezzem ki féktelen csodálatomat a gyártási kiválóság, a zenei képességek és a hangzás puszta szépsége iránt, amit a Phasemation PP-2000 hoz az analóg világunkba.